CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

01 juli 2009

[ Underbara sovrutiner ]

Morrn morrn!
Måste börja dagen med att säga att jag verkligen beundrar min son!
På kvällen, och då menar jag varje kväll, så kommer han runt 19-20 tiden och ber om att få gå å lägga sig. Han kör med meningen: “nänning-voova-tutte-mlinen” varje gång.
Dvs “välling-sova-tutte-filten”… Då vet man. Inga krusiduller här inte.
Vi byter blöja, tvättar av, bortsar tänder och så lägger jag honom i sin säng. Han får en flaska välling och sen vinkar han och säger “heddå”!
Då ska man gå ut och stänga dörren efter sig.
Sen hör man inget mer av honom för än han vaknar på morgonen..
Vissa mornar vaknar han runt sju tiden, men då vill han inte gå upp utan bara ha en flaska välling. Han får den och somnar om igen.
Oftast till 10-10.30…Då tycker han att det är dax att gå upp för dagen.
Vissa dagar vaknar han inte alls för än 10:30 och vissa blir det ju lite tidigare så klart. Men i det stora hela är det såhär det ser ut för oss och jag kan säga att ingen är gladare än jag!

Han sover också middag fortfarande och kommer även då (oftast) och ber om att få sova. Ibland på helt fel tid man får avleda det.
Men det är aldrig några problem att lägga honom på dagen heller.
Han älskar verkligen att sova :)

Det har inte alltid varit så här! Har haft det riktigt jobbigt och fram till han var drygt ett år så åt han välling 4-5 ggr per natt.
Men just nu känns det så underbart att få “ladda” inför det som kommas skall!

Jag är så stolt över min prins!

1 kommentarer:

mamma sa...

Visst kan barn "tjorva" vid sänggående men en bidragande orsak till att Hampe gillar sin säng tror jag är för att du aldrig hotat: .... så får du gå och lägga dej. Men han kanske också förbereder sej för vaknätter ;). Hur det än är så är han en goskit trots att han inte vill prata med momme i telefon utan frågar efter "Vaffe".

Massa Kramisar