CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

25 juli 2009

[ Gårdagen ]

Blev inte något bloggande igår.
Hela dagen gick åt till annat. Vi tog en tur på stan, “pantade” lite pengar på banken, tog en fika hos Malin i glasskiosken, åt mosbricka på SG, *jamjam* och sen följde vi med Brandt och Jocke till crossbanan i Olstorp. Där skulle grabbarna köra av sig lite medans jag och barnen tittade på. Det blev inte så mycket körande för efter ett par varv gick nånting av på fyrhjulingen så den blev obrukbar. Då kom dilemmat. Jag, Kriss, Jocke och barnen åkte bil med corssen på släp till crossbanan. Brandt körde fyrhjulingen. Nu var fyrhjulingen paj och vi var 6 st som skulle åka hem i en bil med plats för 5.
Brandt fick helt enkelt skjutsa hem mig, Hampus, Novalii och den trasiga fyrhjulingen. Och sen åka tillbaka hela vägen för att Hämta de andra två. Vet inte hur långt det är, men kan tippa på 7-8 mil… ENKEL väg! Behöver jag säga att klockan var efter midnatt när Kriss kom hem igen. Det var vår fredagskväll det.
Men Hampe hade kul den stunden det varade iallafall…
Trots att han är lite rädd när det brummar på högt.
Lite “laaligt” (farligt) sådär! ;)

DSC01634

DSC01640

DSC01635

DSC01638

DSC01636

DSC01637

2 kommentarer:

Orginella sa...

Hej! jag har barn som är 5, 2 o 6 veckor. Ser att ni har en Phil&Ted o undrar om ni är nöjda med den? Säljer vår babytravel imorgon o ska köpa en ny. Lutar åt en P&T o jag skulle vilja veta vad ni tycker är bra o dåligt med den? Verkar vara smidig o lätt att få in i bilen i jämförelse med de vanliga tvillingvagnarna. Hur är det m sufletten? Skyddar den båda barnen? Vore snällt om du ville svara! Tack på förhand!

Sarah - Mamma till Hampus och Novalii sa...

Jisses! Har totalt missat kommentaren från dig! Den skrevs precis när vi var på semester och jag hade ingen koll på bloggen då. :( Antar att ni redan köpt er vagn nu men om nu så inte är fallet så svarar jag nu då.
Vi är supernöjda med vår p%t! Den är jätte smidig och lättkörd. Det negativa för oss är att båda barnen inte kan sova samtidigt då storkillen gärna sover i vagnen. Han kan sova sittandes och gör det då och då, men jag skulle vilja kunna lägga ner honom. Men sen kan jag nog inte hitta något mer.. Skulle vara att det är svårt att fästa skötväskan isf.
Tycker att sufletten skyddar bra, men vid sol eller blåst brukar jag hänga en tunn filt som skydd för lillan... Man får hålla koll så det inte blir varmt bara!
Men vagnen är helt klart värd sina pengar!

Förlåt att jag inte svarat på detta tidigare och jag gissar att jag är väldigt sent ute!

Hoppas det löste sig för er iallafall!