CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

19 juni 2009

[ Trettiosju ]

Den Magiska veckan är nådd.
Idag går jag in i v 37, samma vecka som Hampus är född i.
Ska bli spännande och se, men jag tror jag går över hans tid denna gången iallafall.. Känns så, skulle inte förvåna mig om jag går över en vecka eller två heller bara för det.

Men nu är jag iallafall redo, nu får Bebis komma när som helst!
V37 var min lägsta gräns!

Du är på dag 253 av 280. (90,4%).
Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 0 fulla dagar (v36+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 16 jul 2009
Du har 27 dagar kvar till beräknad förlossning.


Barnet: Barnet fortsätter att lägga på sig hull, vikten kan nu variera mer nu, i början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka 9 cm i diameter. De restrerande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis mellan 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 cm. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså.


DSC01129 DSC01128

0 kommentarer: