CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

19 juni 2009

[ Myter ]

Åå va jag är trött på ALLA dessa myter under graviditeten.
Speciellt dom som handlar om kön.
Härregud, magen blir ju inte hög och bred bara för att det är en tjej, och den blir knappats “toppig” för att det är en kille.
Hur vet magen/livmodern vad det är för kön?

“jag är liiite mer illamående den här gången än förra då jag fick en pojke, visst måste det tyda på att det är en tjej denna gången?!”
Eh…Nej!

Det finns ju hur många som helst och folk “går på” dem hela tiden.
Men:
Med tanke på att det bara finns TVÅ olika alternativ att välja på så är det väl inte konstigt att myter stämmer in på många!
Eller?

Och gissar någon rätt så har dom ju självklart “sett det på magen" “i ögonen” “på håret” eller vad som helst…!
Men hur svårt är det att pricka rätt när man bara har två alternativ?
Jag skulle däremot bli impad om nån någon gång skulle säga:
”hmm.. det här känns annorlunda… Den blir nog tvekönad!”
-Och det skulle stämma!!

Säg det inte till mig bara ;)

Skämt å sido.
Det enda jag tror på är den egna känslan.
Sånt gåt inte att förklara.
Men det stämmer knappast alla gånger heller.
Jag var bombsäker på att det skulle vara en till kille där inne!

0 kommentarer: