CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

22 juni 2009

[ Hallonblads-te ]

Min kära mamma har skickat mig en hel hög med hallonblad idag.
Så nu dricks det te för fulla…hm, muggar… '*ha-ha* ;)
Har druckit två koppar idag och efter den första fick jag rejäla sammandragningar och hann tänka att jag inte kommer att kunna dricka detta om det ska bli såhär varje gång. Men tog mig en till kopp efter en stund och då hände inget, så mina SD hade nog inget med teet att göra ändå. Men jag hoppas det kommer att stärka livmodern lite iallafall även fast jag börjar med det ganska sent.
Hallonbladste ska visst göra så att livmodern stärks och drar ihop sig/läker snabbare efter förlossningen. Det sägs även minska blödning och avslag. Så det kan man ju alltid hoppas på!
Kan även göra så att förlossningen går “smidigare” och utdrivningsskedet snabbare efter som att livmodern blir starkare.
Men det hoppas jag lite mindre på eftersom jag befarar att det kommer att gå rätt fort ändå! ;)

Ska bli spännande att se iallafall!
Tack mamma!

Hallon

1 kommentarer:

mamma sa...

Det var så lite så. Vill du ha mer så säg bara till. Bea och jag tar oss så gärna en tur på "andra sidan" och plockar mer. Nu är det bara att vänta och se om de ger någon verkan.

Massa Kramisar