CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

31 mars 2009

[ Namnfunderingar ]

Sitter och läser namn dagarna i ända nu för att hitta något som vi båda gillar. Det är jättesvårt. Speciellt tjejnamn!

Hittills gillar vi båda:
Devin, Dante och Texas.
eller Nova (alt. Nova-Li) och Livia.

Jag är även förtjust i Lotus, Malte, Mille och Nellie.
Men dom har karln i huset redan ratat…!
Skit oxå ;)
Kriss gillar Elda och Theodor, men där säger jag stopp istället! ;)

3 namn ska h*n iallafall ha (som Hampus Leo André)
Inga namn efter någon släkting dock… 
“Hedblom-Anderson” blir efternamnen.
Vill att Hampus och Liten ska ha samma efternamn, samtidigt vill jag självklart att Liten ska heta som sin pappa!

Låter nästan i detta inlägg som att det är jag som bestämmer allt ;)
Men så är inte fallet, vi fnyser lika mycket båda två åt varandras förslag.. ;) Och kommer säkert komma överens om nåt finfint när den dagen kommer! Vi har inte bråttom… Och bebis “får” ju vara namnlös i upp till 3 månader efter födelse enl lag (tror jag det är?)... Även om det skulle vara grymt tråkigt om vi inte kommit på något tills dess!
Ähe de löser sig nog! :)

Later!


2 kommentarer:

Faster sa...

Ja det är ju en djungel av namn, Dante var ju enormt fint tyckte jag :)

Kram!

Sarah - Mamma till Hampus och Novalii sa...

Ja jag är också mest för Dante! Kriss är ju såklart mer åt Devin då... ;) Jaa... de löser sig nog med tiden!

Kraam!