CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

02 mars 2009

[ Barnomsorg… ]

Jaha, idag damp det ner ett brev i brevlådan från Skara Kommun, det var beslutet om Hampus dagisplats. Det borde ha kommit för  2-3 månader sedan med tanke på när jag sökte. Ingen har riktigt vetat något när jag ringt och frågat och nu kommer ett brev där dom vill ha mitt svar, ett schema och inkomstuppgifter tillbakaskickade inom en vecka! Han har fått plats från den 16/3. Va?!
Blev glad när brevet kom, men har jag ändrat mig…
Jag har max 4 månader kvar tills det blir tillskott i familjen, jag ska alltså sätta Hampus på dagis nu och själv sätta mig på möten och träffar hos arbetsförmedlingen och “söka jobb aktivt”…?
T.o.m min handläggare på AMS har personligen uttryckt att det kanske inte är så stor chans att jag skulle få ett jobb nu, i mitt sk. “tillstånd”.
Vilket jag verkligen förstår. Känns nästan som förnedring att sätta sig på ett “arbetssökarmöte” med stor-mage och veta att man ändå inte kommer få något att göra..!
Dessutom baseras dagistaxan på BÅDE min och Kriss inkomst vilket innebär att vi nästan kommer upp i maxtaxa tack vare Kriss siffror på det pappret, även fast han inte är vårdnadshavare.
Så nej, det blir inget dagis för Hampe nu. Jag har inte råd och det känns inte lönt. Vi får aktivera oss med öppna förskolan, badhus osv så länge och så söker jag en ny plats till honom till i höst istället. Han kommer få vara hemma med oss när Liten är nyfödd och vara delaktig i allt så han inte på nåt sätt känner sig undanskuffad och sen när allt har sjunkit in för honom kommer han att få skolas in och gå på dagis 15h/v så länge vi är lediga.
Det tror jag blir bra!

Natti!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker att du tagit ett bra beslut. Vet att du fixar det på lika bra sätt som du fixat mycket annat. Det som är tråkigt är att du inte får någon avlastning med Hampus men ni får försöka hjälpas åt.

Massa Kramisar