CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

15 januari 2009

[ Vårdnadsbidrag... ]

Det verkar inte vara nån som har koll. Knatade för en stund sen till försäkringskassan för att få lite information om vårdnadsbidraget. Det visade sig att det var till kommunen jag skulle vända mig istället. (det heter tydligen kommunalt vårdnadsbidrag) Sagt och gjort, vi gick vidare till kommunen. Inte en människa där. Så vi gick hem igen och istället så ringer jag till kommunens växel. Presenterar mig och ber om att få bli kopplad till någon som kan informera om vårdnadsbidrag. Kvinnan i andra änden svarar då... "men då är det väl till försäkringskassan du ska vända dig!?" Gaah jaha? Gör mig inte mer förvirrad än vad jag är! Förklarade att dom redan skickat mig vidare, och att jag endast ville ha lite information av någon som vet något. Till problemet hör att jag inte ens vet säkert om Skara kommun har infört vårnadsbidrag ännu. Men det måste ju finnas nån som kan informera om detta i så fall?! Skulle iallafall ringa tillbaka om en timme eftersom alla på just den "enheten" var på möte... Ofcourse! Jaja får ringa senare och se om jag lyckas få tag i nån kunnigare människa nästa gång!

0 kommentarer: