CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

19 januari 2009

[ Kyrkis Iggesund ]

Idag har det varit en bättre dag! Har sovit som en stock och tog mina järntabletter igår som jag skulle och vaknade utan huvudvärk! Jätteskönt.

Har varit  rätt lugnt idag, när vi vaknade var det helt plötsligt massor med snö ute! Laddade lite mentalt för en pulka-dag. Men ett par timmar senare när jag kikade ut var det bara slask kvar. Åh inte alls kul när det är nåt sånt här mellanting. Antingen kan de vara snö och några minusgrader, eller torrt, plus och uppehåll. Men men jag lär ju inte kunna styra över det…heller! ;) Vi var bara ute en sväng sen har Hampus och jag lekt hela dagen i stort sett. Han fick några böcker från Go-boken på posten idag som har varit det mest intressanta denna dag. En av dem var med djurläten och alla dessa ljudleksaker är ju väldigt uppskattade. Känns som 9/10 böcker som han har låter och i stort sett alla leksaker… Det är väl inte riktigt så, men det känns så när allt ska låta samtidigt. Ah jag har väl mig själv att skylla antar jag :)

I morgon tänkte vi besöka öppna förskolan en sväng. ENBART för Hampus skull… Jag saknar vår öppna förskola även kallad “Kyrkis”! De va de bästa; Kyrkis i Iggesund. Underbara “fröknar” och massa goa mammor/pappor och barn! Men vi kommer tillbaka. Där kunde man slappna av och låta barnen leka av sig medans man satt och snackade skit över en kopp kaffe och en macka.. (med barnen under ständig uppsikt…!  såklart..hm ;)  Ska tillbringa en del tid där när vi åker upp nu i slutet på månaden, och när nya bebben kommit så flyttar vi förhoppningsvis upp igen och då ska jag BO där ;)
Är så glad att jag gick dit då när Hampus var 3 månader. Det har givit både honom och mig väldigt mycket! Och hade jag inte gått dit (som jag faktiskt tvekade rätt mycket inför i början) Så hade jag ju inte träffat min underbara vän Liz och sötis Victor!
Och inte att förglömma alla andra goa människor jag lärt känna där! Tack för det Kyrkis i Iggesund!

100_3017 
En ‘gammal’ bild på Hampe å Victor när vi besökte BusPalatset!
Blir nog en tripp dit denna gången vi är uppe också :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror att kyrkis saknar er också. Har ju läst att han redan är "tingad" till en tjej =)som brukar vara där.
Nu är det inte många dagar kvar.

Kramisar

Anonym sa...

ÅÅ Blir ju tårögd ! Saknar er massor ! Snart är ni här! Wii