CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

20 januari 2009

[ Konstiga tankar ]

Sonen sover och karln har åkt iväg till jobbet, äntligen kan jag slänga mig i soffan å pusta ut ;) Inte för att det är krävande att ha dem hemma och vakna!! Men det är bara det att jag njuter av ensamheten ibland. Tycker det är så skönt när jag får zappa hur mycket jag vill på tvn, ta mig nåt att äta på och bara njuta av att det är tyst. För några år sedan var detta mardrömmen för mig. Att vara ensam och att inte göra något var det värsta jag visste.
Efter att Hampe kom till världen och man lärde sig att klara allt på egen hand. Så lärde jag mig samtidigt att njuta av att bara vara.
Vara helt själv. Man behöver lite tid för sig själv ibland.

Nånting jag tycker känns lite konstigt denna gången är att jag ska “dela” mitt barn med någon…! Låter säkert helt sjukt för vissa men missuppfatta mig rätt. Det är helt underbart att “Nemo” (som bebben i magen för tillfället heter;) Kommer ha sin pappa närvarande och att jag kommer få den avlastning  och det stöd jag aldrig fick när Hampus var liten. (Av en fadersgestalt.) Men samtidigt är det min vardag att mitt barn bara är mitt… Jag har ju aldrig delat Hampus med någon annan, mer är min mamma och några fler såklart, som har ställt upp hur mycket som helst för oss! Jag är evigt tacksam!
Men just därför känns det lite konstigt att jag nu ska “dela” denna lill* med någon. De känslorna kommer jag nog inte undan, men kommer Aldrig hindra Kriss från att vara pappa till 100% för det!
Det är ju underbart att få dela detta med någon också!

Nu ‘delar’ vi ju rätt lika på Hampus också såklart :) Han kommer aldrig behöva känna att den nya bebisen har en “riktig” pappa och han bara en bonus… Det kommer vara lika för båda. Vi är ju en familj och Hampus ser Kriss som sin pappa och Kriss ser Hampus som sin son!

<3

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så glad att Kriss finns för både dej och Hampus. Med tiden kommer ju ordet Pappa att få en betydelse och då är det ju tur att Han finns.
Hoppas ni mår bättre, sjukor är ju inte kul.
Kramisar