CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

14 januari 2009

[ Så sugen...! ]

Åh kan inte sluta kika på bebisgrejor! Skulle vilja köpa på mig massor redan nu..! Kanske i tidigaste laget, Ja veeet! Men det är ju bättre att sprida ut utgifterna över flera månader än att köpa allt i en klump på slutet, eller hur?! ;) Iofs har jag ju en del av de stora grejorna efter Hampus kvar och det är ju bra. Och blir det en kille så har jag ju mängder av kläder! Klart man kan använda en del av de till en tjej också.

Det "stora" som kommer att behövas är först och främst vagn och babyskydd till bilen. Ska försöka få ut Herqulesvagnen på blocket, men gissar att det inte blir så lätt. Det ligger en hel drös med likadana vagnar ute redan...vissa har funnits ute väldigt länge. Det verkar vara svårt att sälja vagn, då får man lägga sig riktigt lågt i pris isf :( Men en syskonvagn är nog ett måste. Har funderat på att ha kvar vagnen vi har och skaffa ståbräda istället. Men tror inte att Hampus är redo för att å och stå "på heltid" redan vid 2år. Därför lutar det mest åt en Phil & Ted's fortfarande... Så även om Hampus nu inte skulle åka vagn så länge till efter att den lille är född (vilket jag ändå tror) så kan vi ju ha kvar den tills minstingen inte behöver vagn längre, eftersom den går att göra till både enkel- och dubbel vagn! Skulle jag istället köpa en bred syskonvagn hade jag ju blibit tvungen att byta när Hampus inte använder den mer... och det känns inte så kul heller. Åh ja, man kan bli knäpp på detta. Ska iallafall släpa med mig min kära mor till "Lekstugan" när vi är i Hudik (under protest kan jag tänka ;) och testköra en P&T med Hampus i. Vem vet, de kanske inte alls är nåt att ha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Giv mig Styrka!!
Ska det börja med barnvagnsköret igen ;). Men som tur är så är det jag som rattar bilen, den kanske inte kan stanna på alla tänkbara ställen.
Längtar såååå efter er!

Kramisar

Sarah - Mamma till Hampus och Novalii sa...

Hehe! Jaa jag vet, de är inte lätt för mig heller ska du veta ;)
Jasså inte?! Hm... ska nog lösa de på nåt sätt ;)

VI längtar också!!
Kram kram