CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

13 november 2009

|| Tre grejor

Man hör och läser ofta att det är onödigt att köpa på sig massa saker till en bebis  och till viss del kan jag hålla med.
Men tre saker som jag inte trodde skulle vara så viktiga egentligen har visat sig vara de bästa köpen hittills:

DSC01813

1. Leandervaggan
Det är den mesta använda platsen för Novalii.
Hon kan sova där vi är mest, i vardagsrummet.
Med en liten storebror och en nyfiken hund så har det varit kanon med en egen sovplats som inte är på golv eller soffa. Här sover hon på dagarna och är därmed inte känslig för ljud heller eftersom det alltid är full rulle i vardagsrummet :)

DSC01065

DSC01056

2. Syskonvagnen!
Fick hela graviditeten höra från olika håll att syskonvagn bara är onödigt eftersom Hampus är 2 år och lika gärna kan gå själv eller använda ståbräda. Men jag är så glad att vi tog ett eget beslut.
Vet inte hur vi skulle klara oss utan syskonvagnen.
Trots det höga priset är den värd varenda krona!

DSC02264 
3. Bärsjalen!
När Novalii var mindre och var lite orolig så lugnade hon sig på en gång i sjalen. Nu används den flitigt när vagnen inte behövs eller inte kan tas med.
Tex när jag hämtar Hampus på dagis. Vill inte gärna lämna vår Phil & Ted’s där och de känns onödigt att släpa den tom fram och tillbaka. Så på morgonen kör jag Hampus i den gamla vagnen(då sover Nova)  eller så går vi. Och sen när jag hämtar honom tar jag Novalii i bärsjalen och traskar iväg. Super!
Jag slipper dessutom den där hemska BabyBjörn som axlarna dör av efter några minuter!

0 kommentarer: