CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

05 november 2009

[ Mammakroppen ]

Det är ju helt otroligt vad kvinnokroppen klarar av egentligen!
Tänk vilka påfrestningar en graviditet skapar.
Skinnet töjs så det inte är sant, alla inälvor pressas undan för att göra plats till en krabat på 3-4 kg och ca en halv meter…
Och ändå funkar man! Otroligt!
Jag är väldigt stolt över mig och min kropp som klarat detta!

Man (läs: jag) är ju inte den allra snyggaste efter 2 barn, men nu efter 4 månader väger jag iaf 5 kg mindre än vad jag gjorde när jag blev gravid! Alltid något :) Gick ner nästan alla gravkilon på någon vecka, sen stod det stilla ett bra tag och sen gick det uppåt lite… Jag började träna lite lätt men tappade suget när det inte hände något varken på formen eller vågen, (tyckte jag). Nu ställde jag mig på vågen igen och inser att jag ändå utan ansträngning tappat 6 kg på 2 månader… :-o
Så nu blev jag lite peppad igen. Imorn blir det gymmet tror jag ;)

Brukar annars inte ställa mig på vågen. Känner inte att jag måste gå ner massor i vikt, inget alls. Är inte ute efter någon siffra, den är helt ovesäntlig! Vikten säger ingenting om kroppsformen! Vill man se resultat rekommenderar jag ett måttband och en spegel istället. Muskler väger ju som bekant mer än fett!

Kanske vågar Jag visa mig på stranden för första gången sen Hampus föddes till sommaren? ;)
Det ä mitt mål iallafall – Att känna mig hyfsat bekväm!.

PICT1811 PICT2016


De va rätt tungt där på slutet! <3

v40DSC01410

 
…Å ändå saknar jag magen och ser fram emot den en gång till…
NÅN gång…! ;)

1 kommentarer:

Emma sa...

VAD DU ÄR DUKTIG! :) Fin mammakropp dessutom.. Undra hur min kropp kommer se ut efter 2 barn!? :O