CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

04 november 2009

[ Egoistiskt ]

På vägen hem från dagis gick jag och irriterade mig över en grej.
Det handlar om den här bacon-febern och vaccinationen.
Man hör mer och mer att allt fler “unga vuxna” som de så fint kallar oss, väljer att inte vaccinera sig. Det är garanterat många “gamla vuxna” som inte tänker göra det heller antar jag.
Och jag hoppas innerligt att de människor som väljer att inte göra det INTE har barn, INTE känner nån som har barn, INTE har någon äldre eller någon som ingår i en riskgrupp i sin närhet!
Tycker att det är så fruktansvärt egoistiskt!!
Jag är (ännu) inte rädd för den här influensan, och visst vaccinet kan ge biverkningar… Men man kan döda någon genom att smitta dem också… Sina barn eller någon annans barn tex!
Jag tvekar inte att ta sprutan, (om det inte mot förmodan upptäcks att fler folk dör till höger och vänster av den än flunsan) för mina barns skull!

Det konstiga är att många mammor spyr galla över den här sprutan, men tänker inte över huvud taget på att sprutorna deras bebisar får på BVC också är vaccin som KAN ge biverkningar!
Självfallet är dessa sprutor testade under längre tid, och ja, mina barn får dessa sprutor, men tanken finns iallafall i mitt huvud att detta faktiskt också är ett vaccin! Tror det är många som bara gå dit och tar den och aldrig mer tänker på det. Menar nu inte att man ska gå omkring och vara rädd för biverkningar hos sina små.
Men man kanske ska vara medveten om vad man sprutar i
sina barn också i så fall?

4 kommentarer:

Sandra sa...

Så himla bra skrivet!
Håller fullkomligt med dej.
Hoppas allt är bara bra med dej och familjen :)
Kram

Faster Annah sa...

Jag håller verkligen med dig!! Blir så jäkla less på folk som inte tänker vaccinera sig, och man hör fler och fler som säger att de inte tänker göra det! Jag har vaccinerat Melvin och jag ska iväg och vaccinera mig själv v 49. Inget att orda om helt enkelt, det är väl självklart att man ska göra det! Men inte för alla uppenbarligen! Förövrigt så mår vi bra *s* Hoppas ni också gör det och att inte några baciller hoppar på er. Saknar er mycket!!

Kram kram!!

mamma sa...

Jag ska strax avlägsna mej från min arbetsplats för att åka till sjukhuset för att eventuellt bli vaccinerad.

Massa Kramar

Anonym sa...

Jag ska oxå ta sprutan... Håller med dig till fullo!!

Kram!
Sussa