CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

03 november 2009

[ Novaliis krypin och en “arbetshörna” ]

Nu är de dags för ett litet projekt här hemma igen.
Barnen blir större och kräver mer utrymme så vi får göra det bästa av situationen här i lägenheten.
Vi har ett ganska stort vardagsrum som vi sedan tidigare delat av ca 1/3 av med en rumsavdelare. I den tredjedelen har Kriss haft sin tatueringshörna och jag har haft min träningscykel.
Men nu får våra grejer röjas för att göra lite plats till annat.
Novalii ska få “flytta in” i Kriss tatueringshörna istället.
Och där min träningscykel står ska vi ställa ett stoort skrivbord och göra en arbetshörna för mig och Kriss där jag kan pyssla med mitt och han skruva med sitt.
Novalii ska få byta sin vagga (den i sovrummet, älskade Leandervaggan får stå kvar ett tag!) mot spjälsäng och hennes grejer ska få ny plats i det lilla “krypinnet” bakom rumsavdelaren.
Hampus flyttade ut från sovrummet när han var runt 3 månader och det gick jättebra. Han började till och med sova bättre då,
så tror inte alls att det blir några problem med Novalii heller!
Kommer att bli så mysigt där bakom!

Ska ta lite bilder sen så ser ni kanske lite bättre hur det är tänkt.

Men nu äre mat! :)

2 kommentarer:

mamma sa...

Nu när jag har varit till er så "ser" jag ju hur ni får det och det tror jag blir jättebra. Jag sov ju bra i Novaliis lilla rum så det tror jag säkert att hon också kommer att göra. Mysigt också med ert skrivbord, alltid kul att ha ett ställa att pyssla på.

Massa kramar

Emma sa...

Vad mysigt det lät! :D ska bli kul att se bilder sen...