CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

26 november 2009

|| Jul hets?

Phu, nu sover barnen och jag kan äntligen sätta mig och slappa!
Novalii somnade dumt nog kl 18 idag och vi lät henne sova en stund, det ångrar jag nu för hon har varit pigg som en lärka fram tills nyss (kl 22) lite i senaste laget tycker jag nog. Mellan 20-21 är en bra tid för henne att somna, då vaknar hon oftast vid halv sju-sju och sen sover hon vidare till Hampus vaknar.


Inget pepparkaksbak hann vi med idag heller.
De får bli imorn stället. Köpte iallafall lite roliga pepparkaksformar som Hampus valde själv.
Finns ju massor av tok nu för tiden, men dinosaurier, älgar och änglar är lite roligare än bara gubbar, grisar och stjärnor…

PICT2631



Förstår inte denna jul hets som infinner sig för tillfället.
De ska pyntas och donas, vissa klär till och med granen redan?!
Ja, vår granne har den iallafall uppe, pyntad och klar!
Alla har ju helt klart olika traditioner och det är ju jätte kul, men jag vet inte, tycker det är mer hets än någonsin, i år.

Vid advent plockar vi fram ljusstakar/stjärnor och julgardiner. Tomtar och kraffs får vänta ett bra tag. Tycker det är alldeles för tidigt att ställa upp dem vid första advent… ;)
Julen blir ju så nedrans lång då och jag kräks nästan på allt jul-gulligull efter nyår även fast vi börjar senare än (alla?) andra. :)

Men självklart ska det bli juligt och mysigt här med.
I sinom tid!
En tomte då och en tomte då. Till 3:e advent är det nog klart
;D

0 kommentarer: