CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

09 november 2009

|| Framsteg!

Idag satt jag vid köksbordet med Novalii framför mig på bordet, höll henne runt midjan och regerade på att hon satt så stadigt och att hon stretade emot när hon vinglade till,
så jag testade att släppa henne.. Och där satt hon!!
Hon kunde till och med sitta och ta tag i en leksak jag höll fram åt henne utan att tippa över!
Höll givetvis händerna runt henne och var beredd, men hon satt länge. Ropade på Kriss som precis kommit ur duschen att han skulle komma fort för att hinna se eftersom jag så klart trodde att det var en engångs grej.
Men vart vi än har satt henne, golvet, soffan, sängen så sitter hon!
Visst kan hon sprätta till och kasta sig bakåt eller tippa över, det gör dom ju ganska länge så man får preparera med kuddar och liknande :) Men man märker att hon balanserar upp sig själv medvetet!
Givetvis så tog batterierna slut i kameran tidigare idag och det är ju så jäkla mörkt nu så mobilkameran är ju inget att ha utan blixt eller lampa, men imorgon ska jag få med det på både bild och film.
Om nu damen behagar ;)


Lyckades iallafall få 3 mörka och suddiga bilder med mobilen.

DSC03073 DSC03074

DSC03075

Vår duktiga lilla skrutta!

3 kommentarer:

mamma sa...

Hon kanske är en sån där supertjej som springer vid 5 månaders ålder ;).

Massa Kramisar

Sarah - Mamma till Hampus och Novalii sa...

Mamma: Jamen det är klart att hon gör!! Hur kan du tro något annat? ;)

Emma sa...

Vad söt hon är, duktiga stortjejen!! :D Viggo sitter med ibland men superkorta stunder, men han är väldigt stark och stadig annars så kanske han med kan sitta snart :) Spännande.. Så sött då dom kan sitta själv :) Nu får ni lägga mycket täcken och kuddar på golvet så hon får träna sig mer :D Det ska jag ta och göra med Viggen!