CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

15 februari 2010

|| Svar på kommentar

Anonym sa...
Hej! Hittade din blogg när jag letade efter info om P&T Vibe. Har beställt vagn i USA då vi ska dit på semester.
Vi har beställt syskonvagn men kommer att använda den som singel.
Jag har försökt hitta info om hur vagnen ser ut framifrån när den är i sovläge. Är rädd för att det blåser rakt igenom eftersom suffleten inte kan flyttas ner.
Har du möjlighet att fotografera din vagn framifrån när du har det i liggläge och skicka foto till mig?
Tack på förhand
Hälsningar
Sanda

Hej! Kan försöka hjälpa dig så gott det går…
Vi har inte använt vår vagn som singelvagn på sommaren någon sång så “problemet” har inte uppstått, men jag gissar på att det blåser igenom en viss del tyvärr… Men det tycker jag att det gör
om man har en vanlig framåtvänd vagn också?
Suffletten täcker ju sällan hela öppningen.
Men däremot är suffletten på P&T Vibe steglös och går att vinkla hur som helst eftersom det inte finns något bakstycke…  Den går även att skjuta upp och ner på ramen. 
Men inte tillräckligt långt tycker jag egentligen.
Har inte möjlighet att ta en bild för tillfället men har ett  par gamla som visar på ett ungefär:


Här är suffletten helt framåtvinklad för att hindra att det blåser framifrån… Det blir ju däremot öppet uppifrån då.
Går ju säkert att lägga en tunn filt som solskydd där om det behövs. Tror det ska finnas ett helt uv-skydd också? Me n ska inte svära på det.

DSC03268

 
Så här ligger Novalii när vi använder den som singelvagn med åkpåse…  På den bilden är syskonsätet kvar under så det är inte fullt liggläge, men det blir helt plant utan.

DSC03270

Hoppas det hjälpte dig lite.
Säg annars till så ska jag ta nya bilder.
Eller om det är något annat du undrar över!

/Sarah

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sarah!

Tack för ditt snabba svar.
Det jag är mest orolig för är hur den är at använda nu på vinter i liggläge eftersom suffleten inte täcker hela vägen ner. Det blir en öppning....
det stämmer att det finns UV-skygg till vagnen samt regnskydd, har beställt dessa oxå. Vi beställde väska också så det blir lättare att ta med på flyget. Mycket biligare i USA....
Just nu har vi Quinny Freestyle 3XL och är nöjd med den, men den kommer vi inte att kunna använda hur länge som hellst. Är mindre än Vibe.
Vår dotter är 1 månad äldre än er dotter.
Hur tycker du att det fungerar att ha Novalii i åkpåse i liggläge nu på vinter?
Förresten, vad är det för åkpåse ni har, verkar vara riktigt bra.
Hälsningar
Sandabeammi

Sarah - Mamma till Hampus och Novalii sa...

Jag tycker att det funkar bra med henne i åkpåsen. Hon ligger fastspänd med selen i den. Men det är inte så ofta hon ligger i stora sätet eftersom båda oftast åker när vi är ute. Det är bara när Hampus är med men inte vill åka som hon sitter/ligger fram. Går jag ensam med henne har vi en annan singelvagn. Tycker personligen inte att den är optimal som singelvagn till ett mindre barn av flera olika anledningar. Därför används den sällan till bara Novalii. Bak sitter/halvligger hon kanon. Tryggt och ombonat. Så kan tyvärr inte säga att jag har så mycket erfarenhet av att ha henne liggande fram... Åkpåsen är köpt på ullared för dryga 200:- och jag är väldigt nöjd med den. Jätte varm och praktisk!
Har sett att det finns de som syr bakstycken och vindskydd (fotsack) till P&T (Vet inte vart dock men kanske går att googla. Eller om du själv är händig?) Det kan ju vara et alternativ på vintern annars?
Men annars tror jag som så, att vagnen är utformad som en syskonvagn där stora barnet inte kan ligga helt egentligen eftersom den lille sitter bakom/under... Och är därför inte optimal i liggläge..
Hoppas du kommer trivas med vagnen iallafall! Den är underbar!