CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

17 februari 2010

|| Onsdag

Blev inget bloggade igår.
Nu är det fullt upp här hemma. Novalii kryper från rum till rum och det är passning hela tiden som gäller. Hon vill inte sitta i gåstolen heller eftersom hon inte tar sig lika långt i den förmodligen.

Igår när jag skulle dammsuga kröp hon efter dammsugaren vart jag än gick och ställde sig upp emot den… Spelade ingen roll om jag flyttade iväg henne en bit så var hon uppe på den lika snabbt ändå. Så jag fick köra lite på ett ställe, lyfta bort henne, köra lite på ett annat, lyfta bort henne, köra på ett tredje ställe… Osv :)
Visst är det kul att dom kryper! Jag är jätte stolt.
Men nog hade hon fått vänta ett tag till! ;)
Går inte att släppa henne med blicken alls nu.
Och rädslan att hon ska hitta nån liten Hampusgrej och stoppa i munnen är inte kul.

Hampus tycker inte det är lika roligt, Han får inte vara i fred någon stans förutom i sitt rum (där får inte Novalii vara pga alla små prylar som finns) Men samtidigt är det nog lite spännande också att den där lillasystern som bara legat helt stilla helt plötsligt beter sig som en normal människa! :)

Testade att ställa Nova rakt upp och ner på golvet igår (satt givetvis med henne) och efter ett par försök balanserade hon upp sig själv och stod utan stöd! Var tvungen att testa eftersom Hampus ställde sig själv vid hennes ålder :)
Dom verkar vara rätt lika i utvecklingen ändå… Fast Hampus tränade på allt längre än Nova.
Gåendet får hon vänta med… Ett halvår till blir bra!

Nu, frukost!

(Skrivet onsdag 17 februari kl 09:29)

0 kommentarer: