CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

15 februari 2010

|| Hjälm

Här hemma har vi en fröken orädd.
Idag har hon haft en jäkla fart på krypandet. Men inte nog med det. Hon ska resa sig mot allt hon kommer åt.
Hon försöker även att gå när hon ställt sig upp… Vilket resulterar i att hon ramlar och slår huvudet vissa gånger…

Vet inte hur många ggr jag har tröstat henne idag för att hon har ramlat…  Och nu senast slog hon sig så hon fick ett litet jack i bakhuvudet… Menar inte att jag bara sitter och tittar på henne när hon klättrar, jag lämnar henne inte heller… Men saker och ting händer på ett par sekunder nu. Det räcker med att jag går ut i köket för att hämta något och vips så har hon tagit sig upp mot något i stort sett… Eller tippat baklänges eftersom hon sätter sig från mage och missbedömer väl sin egen styrka och puttar omkull sig själv bakåt när hon sätter sig på rumpan…
Jag få nog, trots att jag tycker att dom är fruktansvärt hemska och gräsliga, köpa henne en sån där tyghjälm om det ska fortsätta så här… De är dyra och används ju inte många gånger egentligen, för dom lär ju sig fort hur dom ska balansera… Men det är det värt.
Vill ju inte att hon ska göra illa sig!
Och kan ju inte direkt ta bort alla möbler som hon reser sig emot!

4750_master[1] 

.: bild lånad från www.littlekidscorner.se :.


Nä får väl åka och titta på en sån där i morgon så får vi se vad det blir av… Trodde jag skulle slippa…


(skrivet måndag 15 februari kl 20:01)

5 kommentarer:

Liz sa...

haha 15 min senare :-D
Jisses vad kul :-)

Sarah - Mamma till Hampus och Novalii sa...

haha! det måste vara rekord! ;)

Emma sa...

Uscha då, hur gick det med huvudet då? Ja, här hemma har vi ju med en vilde. Inte för att han kommit lika långt som Novalii, eftersom han inte kryper fort än. men går man håller i honom i händerna så kan han helt plötsligt släppa taget och ska gå själva, eller tex. om han stor och håller i någonting... Det gäller att vara beredd och se upp nu. Som igår då han helt plötsligt rest sig upp vid vardagsrumsbordet. Just nu står Viggo och gungar på alla 4 hihi, vi ska ha lite krypträning nu.


Kram på er och hoppas Novis huvud mår bra.

mamma sa...

Kan hon inte ha mössa inne? Eller kan du inte knyta en sorts turban på henne ;)? Då kan du ju välja tyg, färg osv själv? Vill du ha fler förslag så säg till =).

Massa Kramar

partyblöjan sa...

jag passar på att njuta så länge jag kan av att min lilltjej INTE har börjat ställa sig upp.. tycker jag jagar tillräckligt ändå.. :D hoppas det går bra med lilla huvudet!!