CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

12 februari 2010

|| Barnsäkert

(Det här inlägget skrev jag igår morse, men det blev tydligen inte publicerat…)

Nu har vi haft operation: barnsäkra hemmet här…
Hampus har aldrig varit den som rivit i saker, varit intresserad av uttag, dukar eller dylikt så jag har aldrig behövt plocka undan grejor för honom… Givetvis tog jag bort eventuellt farliga saker och låste lådor han inte fick riva i men det hände väldigt sällan att han var på nånting utöver sina leksaker (och tidningar och sånt kul) Någonting säger mig dock att Novalii inte är riktigt lika “försiktig” ;) En riktig vilde är hon! Så nu har vi pluggar igen eluttag, satt fast sladdar, satt hakar på lådor, tagit bort saker hon kan göra sig illa på, stoppa i munnen och så vidare…
Tror däremot inte man ska rensa bort allt i hennes höjd, dom måste ju lära sig att vissa saker är “aj aj” också… Blir nog jobbigt att vara någon annan stans än hemma annars.

DSC01485 (1)

<3

(Skrivet torsdag 11 feb kl 10.35)

2 kommentarer:

Liz sa...

Men gud vilket fint kort!
<3 Snart så kommer Gud mor då ska vi mysa!! Haha jag å Novis då :-D

Sarah - Mamma till Hampus och Novalii sa...

Liz:
Haha!! Ja min karl låter du bli! ;D
Vi läängtar! <3