CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

12 februari 2010

|| Fredag

Ja, den här veckan har gått lika fort som alla andra. ;)

Just nu sitter Hampus och Novalii på golvet och leker.
Det är inte många minuter Nova har suttit på samma ställe nu det senaste dagarna men nu har hon varit stilla en stund så jag passar på att slappa lite här bredvid :)
Nu tar hon sig säkert igenom hela lägenheten om hon vill…
Det går snabbast när man inte tittar på henne ;)
Men hon får nog lite ont i knäna för hon försöker gå med fötterna i golvet ibland… Går inte lika bra! :)
Hon är så duktig så min lilla tjej…
Hampus “kryptränade” (dvs stod på alla fyra och gungade) nån månad innan han kröp iväg. Novalii tränade knappt inget alls, det kom på en gång… Hampus kunde däremot ställa sig upp mitt på  golvet utan stöd, innan han kunde krypa riktigt, vid 7 mån… Han gick även runt möbler då…
Det gör inte Novalii ännu. Tack å lov. Men hon kryper fram till vardagsrumsbordet, nån hylla eller liknande och drar sig nästan upp till stående… I morse när jag skulle ta upp henne stod hon i sängen…!  Det kunde Hampus också vid samma tidpunkt.
Kul att jämföra dem :)

Nu gäller det att ha koll, hela tiden!

Blev kassa mobilbilder idag…

DSC03543

 

DSC03545

DSC03549

Hon satte sig ner och ställde sig upp flera gånger.
Fick det på film, men det blev så mörk. Attans.

 DSC03550
Så här hittade jag Hampus i morse.
Han kom inte ens ut ur sitt rum när han vaknat utan satt och läste en bok när jag kikade in :)


(Skrivet Fredag 12 feb kl 10.05)

0 kommentarer: