CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

23 februari 2009

[ Pojke eller flicka? ]

Hjärtljuden
Under 140 slag/minut = pojke
x---> över 140 slag/minut = tjej

Lugn/Vild bebis
Lugn bebis = flicka
x---> vild bebis = pojke

Halsbränna (hår)
Mkt halsbränna = mkt hår på bebisen
x---> Lite halsbränna = lite/inget hår på bebisen

Halsbränna (kön)
Mkt halsbränna = flicka
x---> Lite halsbränna = pojke 
 
Mkt illamående = flicka
x---> Lite illamående= pojke

x---> låg mage = flicka
hög mage = pojke 
 
bred mage = flicka
x---> toppig mage = pojke

Mammans hårväxt
Samma/mindre hårväxt = flicka
x---> Mer hårväxt = pojke

Hickande bebis
Mkt hicka = flicka 
Lite hicka = pojke
(Har inte känt hicka ännu)

Pigmentsrand
Kort rand/ingen rand/svag rand = flicka
x---> Lång rand/tydlig rand = pojke

Mammas skönhet
minskad skönhet = flicka
x---> Bibehållen skönhet = pojke

Ringtestet
Cirkulerande = flicka
Pendlande = pojke
(Har ingen förlovningsring..Buhu! ;)

Blödande tandkött
Mkt blödande tandkött = flicka
x---> Lite/inget blödande tandkött = pojke

Mammans sug/cravings
x---> Surt, frukt, grönsaker = flicka
x---> Choklad, salt, lakrits = pojke

Mammans vårtgårdar
Suddigare kanter = flicka
x---> Starkt avgränsande = pojke

Utputande navel
Tidigt i graviditeten = flicka
x--->Sent i graviditeten/inte alls = pojke
(svårt att veta “sent i grav.” Men ingen än så länge)

Samlag under befruktning
x---> sällan = flicka
ofta = pojke

Urinvägsinfektioner
många UVI, ofta = flicka
x---> Inga/få UVI, sällan = pojke

Viktuppgången
Mkt viktuppgång i början = flicka
x---> Lite viktuppgång i början = pojke


Detta “test” pekar ju på att det ligger en liten kille där inne…
Men som sagt, det är ju bara skrönor alltihop!
Den “Kinesiska Befruktningskalendern” säger också kille!
Jag drömmer ofta om bebis och i drömmen är det alltid en kille.
När jag pratar om “den” så säger jag ofta “han” men kommer sen på mig själv ;) Och om någon frågar mig idag vad jag tror så skulle jag gissa; Pojke.
Har absolut inga speciella förhoppningar eller nånting sånt, bara jag får ett friskt barn så är jag glad!!
Men det är ju roligt att spekulera.
Får se om vi tar reda på det innan eller ej.
Det återkommer jag med i framtiden :)

0 kommentarer: