CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

18 februari 2009

[ babbel babbel ]

Åh, va bebis-shopping-sugen jag blev efter ultraljudet igår. Allt blev så verkligt helt plötsligt. Nu är det iofs inte så himla mycket vi behöver eftersom det finns mycket efter Hampus kvar. Men lite nytt vill vi ju ha ändå. Vagn och bilbarstol är det primära just nu… Och det dyra… Bilstol kan vi nog hitta för en 1000-lapp, men vagnen är svårare. Har fortfarande bara hittat EN modell som passar våra behov och den går på ca 7000 med allt :(
Sen finns det ju självklart MASSOR med annat jag skulle vilja köpa också… Men ja, får ju prioritera antar jag.
Ett spjälskydd till sängen måste införskaffas i alla fall, det vi hade till Hampe när han var liten var lånat. Och småsaker som nappflaskor, nappar, snuttar osv ska ju Hampus få ha sina egna för sig själv, så det blir nytt till bebis. Sen är det ju det här med tjej eller kill-grejer :) Man skaaa ju inte klä barnen i “könsrelaterade” kläder… Men det gör jag i alla fall!! Hur mycket jag än känner efter så vill jag inte klä min dotter i en svart/grön tröja med bilar eller monster på och absolut inte min son i rosa! That’s it!
Visst finns det neutrala kläder också, men beige är ju sådär kul :/

Har mängder med fina och fräscha(stava?) kläder efter Hampus som bara är använda några få gånger eller inte alls. Men det mesta är väldigt grabbigt. Så ligger det en tösabit och simmar här inne blir de värre…
Därför har vi nog trots allt bestämt oss för att göra ett könsultraljud i Göteborg! Det kostar några hundralappar, men jag tror att det är värt det, dels för att stilla nyfikenheten en aning, men dessutom för att kunna fixa med det praktiska! Är det nu en tjej som gömmer sig där inne så kan vi ju sälja av massor med små Hampe-kläder. Är det en gosse behöver vi knappt tänka på det!

Drömde förresten i natt att vi låg i ett UL-rum… Barnmorskan gick ut och jag roffade åt mig dosan/kameran (va de nu är?) och började köra runt på magen i hopp om att hitta underredet på bebis innan BM kom tillbaka… Jag hittade då en snopp! ;)
Nu tror jag väl inte att jag drömmer sanndrömmar helt plötsligt… Men kan inte låta bli att tänka att det kanske är den ‘inre känslan’?!
Har tidigare också bara drömt om att jag får en till pojke, men det kan ju ha att göra med att jag inte “vet” så mycket annat heller Hade varit mysigt med en liten prinsessa också! ;)

Later!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, slinker in ibland och läser din blogg - jättemysig! Ser att ni har varit på ultraljud med den nya bebben (är själv en skarabo), var ni i Skövde eller i Lidköping? För i Lidköping talar de om vad det är för kön om man frågar då självklart och om de kan se det.
/Maria

Sarah - Mamma till Hampus och Novalii sa...

Hejsan! Kul med lite skarabor!
Vi var i skövde, ville jätte gärna veta könet men hon teg som muren... :( Skulle valt Lidköping istället hör jag, trodde det var policy i hela västra götaland att inte berätta, de sa BM till mig, tråkigt.. =/
Ja ja, det viktigaste är ju att h*n är frisk såklart. Men är ju så nyfiken!! :)