CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

23 februari 2009

[ MVC ]

Min plan funkade inte direkt inatt. Hampus somnade strax efter nio men vaknade vid två igen och fick att utbrott för att jag inte fattade vad han ville. Han ville inte ha napp, inte vatten och inte välling. Något annat kunde jag inte göra för honom just då. Satt inne hos honom en stund för att få honom lugn och efter mycket om och men tog han vällingen och somnade.
Fick sova till halv 9 i morse iaf. Så ska inte klaga.

kl 11 var det dax för MVC. Vi pratade om allt möjligt och hon frågade om jag känt bebis någonting. Så jag berättade att jag känner dagligen och då frågade hon om jag ville försöka höra hjärtljuden. Hon berättade att dom inte erbjuder det för än efter v26 egentligen pga av att de är så svåra att hitta men vi gjorde ett försök. Hon hann bara sätta dopplern’ mot magen så hörde vi det lilla livet där inne, klart och tydligt! :D
148 slag i minuten. Helt perfekt.
Mitt HB (-blodvärde) hade dock sjunkit ännu mer trots mina tappra försök med järntabletter så nu blir det 2 om dagen istället och återbesök i slutet på mars.

Har inte några direkta planer för dagen än…
Hampus ska sova lite nu och jag ska lägga mig vid tvn tror jag ;)

Later!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Tja.
Va´skoj för dej att få höra hjärtljuden.... å fram för allt att kunna följa graviditeten över huve´taget.Måste vara en upplevelse,eller????

Ha det gott, kramizar M