CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

25 februari 2009

[ Hur orkar man?! ]

Hur gör ni? Ni med barn i trotsåldern? Hur gör ni för att orka?
Ingenting hjälper här hemma just nu. Hampus blir tvär-arg för allt, ingenting duger och fattar jag inte vad han menar kastar han saker omkring sig och lägger sig på golvet och skriker. Min lugna lilla kille har blivit helt sjövild. Men bara när vi är innanför hemmets väggar. Är vi ute, på stan, hos folk eller vad som helst så sköter han sig jätte bra och charmar alla, men här hemma är han förbytt. Självklart har han sina glada stunder här också. Men helvetet bryter lös snabbare än man anar och försvinner även lika fort… Om och om igen.

Sitter och väntar på besked från dagis. Ringde igår men fick inget svar. Ringde idag igen och människan skulle ringa upp…
När är frågan?!
Hampus behöver dagis nu. Han behöver leka med andra barn och se lite andra människor än dem han träffar här varje dag.
Det är tur att jag fortfarande mår bra och känner mig hyfsat pigg i kroppen för annars vet jag inte hur jag skulle ha orkat.
Kunde vi så skulle jag vara ute med honom hela dagarna, men det går ju bara inte… Det finns ju faktiskt saker som måste skötas oxå.

Just nu är det jobbigt.
Men det är väl bara att bita ihop, för det lär ju inte bli lättare ;)
Tänk att man kan älska mammalivet så mycket trots att det känns som att man ska bli galen vissa stunder!

Ska passa på att vila lite nu för nu sover gossebarnet iallafall.


DSC00306 

Älskar dig mitt lilla yrväder!

0 kommentarer: