CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

18 augusti 2009

[ Idag slutar jag ]

Nätterna rullar på.
Igår kväll var Novalii väldigt vaken och pigg så vi la oss inte för än vid midnatt. Hon blev bara uttråkad av att ligga själv i vaggan och ville bara ha sällskap. La henne bredvid mig i sängen och där somnade hon gott efter 160ml ersättning. Jag ammar i stort sett inte längre. Tror skruttan har blivit “lat” när det gäller att suga från bröstet eftersom det rinner mycket lättare från flaskan, så hon blir bara på dåligt humör och jag blir stressad så inget funkar.
Så idag blir det första dagen helt utan amning.
Det är ett jobbigt beslut, men det vill sig inte så nu lägger jag ner.

 

http://waxonwaxoff.blogg.se/images/2008/solsken_1208688949_252475.jpg

Idag skiner solen men stygga moln börjar rulla in så det blir väl en grå dag som vanligt. Läste på löpsedeln igår att det skulle bli ca 25grader och sol igen nu. Äsch, jag vill ju ha höst! Gärna en solig höst, men inte 25 grader. Vill klä på mig snygga höstkläder nu. Köpa mig en ny höstjacka och mysa runt bland alla vackra löv!

http://www.gex.se/bilder/885.jpeg

1 kommentarer:

Emma sa...

Det där med amningen låter exakt som jag har det. Jag ammar ju fortfarande då och då. Ibland har Viggo hellre tagit bröstet än flaskan fakltiskt (för ovanlighetens skull), men han suger inte alls länge åt gången, han gnäller medans han äter och kastar huvudet bakåt.. Så det känns rätt onödigt med amningen egentligen... Men jag försöker en stund till...