CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

16 augusti 2009

[ Första natten ]

Nu är det dags för första natten som tvåbarnsmamma på egen hand. Kriss semester som varat i 6 veckor är nu slut så ikväll börjar han som vanligt jobba vid 22. Nätterna har iofs inte varit något problem hittills! Hampus sover ju som en stock och Novalii vaknar för det mesta bara när hon ska äta, dvs 1-2ggr/natt… Hon har några nätter varit väldigt “pratsjuk” efter att hon ätit och inte riktigt haft lust att sova, men efter lite mys så har hon kommit till ro igen.
Och det är ju inget jag inte klarar av själv.
Oron ligger i om Nova helt plötsligt inte vill sova en natt och kanske skriker sig igenom den av nån anledning. Då är det bara att se glad ut och kliva upp när Hampus vaknar mellan 9-11.
Hur lite jag än sovit på natten så vill ju han vara vaken på dagen.
Och Kriss, ja han sover ju efter jobbet. Oftast mellan 07-14.

Men nu ska jag väl inte ta ut något i förskott.
Får hoppas på att Novalii sover lika bra hädan efter som hon gjort hittills. Måste säga att vi har haft en väldans “tur” med henne. De enda gångerna hon skriker är i stort sett när hon är hungrig eller har en full blöja. Hon är väldigt vaken om dagarna nu och väldigt nöjd bara hon får vara med. Man behöver inte bära omkring på henne, utan babysitter duger fint när hon får vara där vi är…! Men sjalen är också populär!
Två ggr på 5 veckor har hon gallskrikit utan att vi vetat varför… Förmodligen magknip eller en “rap på sne’” 
Väldigt skönt så länge det är så, även fast jag mycket väl vet att hennes perioder också kommer! I sinom tid! ;)

2 kommentarer:

mamma sa...

Jag hoppas verkligen första natten har gått bra, ja vill ju att de resterande också ska fungera.

Massa Kramar

Emma sa...

Jag har så svårt att tänka mig hur det är att vara 2BARNSMAMMA! :) Måste vara tufft, iaf i början då man är ovan. Jag tycker ju det är tufft nu med 1, då man är ovan och allt... Men det lunkar väl på i sin takt antar ja! :)

Vilken tur ni har med er lilla tös! Viggo blir nog en liten kille med bestämt humör och som vill ha uppmärksamhet till hundra haha xD Han ligger inte gärna själv i tex. vagnen, babysittern, babygymet, på en filt, i spjälsängen... Bara ibland då han är på ovanligt bra humör :) men får väl se hur det blir längre fram.