CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

30 oktober 2009

[ Saknar redan ]

Nu har vi vinkat av min kära mamma vid tåget.
Alltid lika jobbigt att “skiljas” när man vet att man inte kan ses när man vill. Men vi har planerat in en tripp till dem över nyår iallafall. Och det är ju faktiskt inte så långt dit! Och det är ju faktiskt inte såå länge tills flytten ska ske heller…De senaste dagarna har varit kanon. Vi har hunnit med mycket men det har gått alldeles för fort såklart.
Men snart ses vi igen som sagt!
Saknar dig redan, mamma!

Nu sitter jag här och kikar med ena ögat på förlossningskliniken.
Kan inte titta för mycket för då bölar jag bara ;)
Kriss och Hampus sover.
Novalii ligger bredvid mig i vaggan och leker med sina händer, fötter och en skallra. Det är så sällan hon vill ligga ner nu mer…
Det är i stort sett bara när hon ska sova som hon tycker att det är ok.
Inte ens halvsitta duger. Hon vill sitta eller gärna stå när man håller henne. Så hon sitter mer och mer i sin matstol nu och hon har även fått börja använda “baksätet” på vår Phil & Ted’s.
Hon sitter jättebra där och viloläget känns kanon!
Och fördelen med den vagnen är ju att “liggdelen” alltid är med, (man fäller ju ner ryggstödet på huvudsitsen för att göra den till liggvagn och klickar fast syskonsätet ovanpå) så skulle hon bli missnöjd eller om vi går på en längre promenad så går det att bygga om den snabbt och lätt!... Men syskonsätet har hittills funkat perfekt. Hon är så glad när hon får se sig omkring! Hade vi däremot haft en duo vagn med separat liggdel så hade jag inte bytt till sittdelen än på ett tag!

DSC01059DSC01057
 Innan: Hampus fram, Novalii under…

DSC01065Nu: Hampus fram, Novalii bak. 

Nu saknas bara en mysig åkpåse till Novalii.
Det lutar åt någon av de fina från Elodie!
Ett måste är hål för selen.
Hampus har en (utan hål) ,men den används nog inte så mycket
denna vinter, gissar att han hellre vill springa i snön :) 

rose_large cherry_large rockabilly_large


Nu ska jag ta och luta mig tillbaka en stund, för nu har Nova somnat.
Bilder m.m kommer senare!

Later!

0 kommentarer: