CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

11 december 2008

[ Tillbaka ]

Sådär, nu var man tillbaka på internätet igen!
Lägenheten börjar bli klar. Eller klar, blir man någonsin det? Det börjar bli ordning iallafall.
Julgranen satte vi på plats och pyntade redan igår! Kan tycka att det förstör själva julstämningen lite om man sätter upp gran och pynt för tidigt. När jag bodde hemma så gjorde vi det dan före julafton oftast. Och tycker väl någon stans att det "ska" vara så nu med, men eftersom att jag och Hampus åker norrut den 19:e så ville jag ha upp den innan det iallafall. Att de blev just igår var nog bara för att vi var så uttråkade. Men nu står den där iallafall. Så fint så!

Hampus har börjat upptäcka att man kan trotsa, det har han väl iofs vetat ett tag men inte i samma utsträckning. Värst är det på kvällen när han börjar bli trött.
Tur att jag är minst lika envis. Det stämmer nog som dom säger att ett barn kan testa gränsen hur länge som helst. Men jag ger mig inte. Än så länge funkar det rätt bra med att ge honom ett annat alternativ eller bara ge massor av beröm när han gör rätt, det märks på honom hur stolt han blir. Däremot har den där upptäckarsidan hos honom börjat blomstra. Han har nu lärt sig att klättra upp på köksstolarna (blandannat!) På en dag lärde han sig att det går att skjuta stolen dit man vill för att sen klättra upp och nå allt man inte får. Man blir ju både stolt och nervös. Stolt för att han lär sig så snabbt, men nervös för alla hyss han kommer att hitta på :) Mitt lilla busfrö. Det roliga är att ingen som inte är med oss regebundet i hemmet kan tro att han har både hett humör och massa hyss för sig. För så fort vi kommer utanför dörren är han helt annorlunda och alla undrar hur jag burit mig åt med honom för att få honom så social, LUGN, snäll, trygg osv. Lugn?! ah ni skulle bara veta! ;)
Men är glad att det är åt det hållet iallafall. Hade varit värre om han var exemparisk hemma och ett vilddjur borta!

Nu ska vi snöra på oss vinterkängorna (ja, för vi har vinte här i Skarat idag) och gå å hämta ut några julklappar som kom till posten igår. Spännande!

Later!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka ut i rymden igen. Har saknat att kolla på din blogg.
Ja, du har att göra med din "Emil" men det är ju som sagt kul med utvecklingen också.

Kramisar