CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

27 december 2008

[ Den eller den? ]

Kommer bli en del bebissnack nu ett tag å jag går ut hårt redan från början ;)

Även fast jag bara gått 1/3 av graviditeten med tvåan så har jag nog redan orsakat mig ett par gråa hår. Jag sitter på kvällarna och funderar över vagn-dilemmat vi ställs inför om ett halvår... Lång tid kvar jag vet, men kan inte sluta fundera på det! Ny vagn måste vi ju ha hur som helst. Men frågan är vilken. En syskonvagn är ett måste för tror inte att Hampus kommer vara redo för ståbräda redan vid 2 års ålder.

En vagn där barnen sitter på bredden funkar ju bra så länge som den lill* ligger i liggdelen, men sen när det är dax att sitta upp så sätts den lill* framåtvänd på en gång och med tanke på att Hampus bara var knappt 5 månader när han inte ville ligga i liggdelen längre så känns det lite tidigt. Sen kommer jag dessutom få gå omkring med en "halvfull" vagn den tiden Hampe är på dagis.
Osmidigt kan jag tycka.
Sen finns ju alla dessa, i mitt tycke, konstiga vagnar där man har barnen på längden å tvärsen, osv. Inget för mig.
Den enda vettiga jag har hittat hittills är Phil & Ted's syskonvagn. Där det större syskonet sitter ovanför den lill* Och när det är dax för båda att sitta så sätts det yngre barnet bakom och skyddas därmed från "värsta" intrycken, även fast det sitter framåt och så verkar man dessutom ha bra översikt. Men frågan är, hur mycket plats är det egentligen i en sådan? Tycker mjukliften ser väldans liten ut? Och får Hampus plats i syskonsitsen ovanför vid +2 år? Och kommer den lill* att varanöjd att bara sitta i "viloläge" där bak? Hm ja de e verkligen ingen enkel sak det här..!
Har varit och kikat på en P&T live och blev kär i den direkt. Jätte smidig verkar den vara! Men det är ju just det med utrymmet?! Finns det andra för och nackdelar?
Hjälp mig någon! :/ Gah! ;)




0 kommentarer: